ALADINOVA ČAROBNA KUTIJA

ALADIN BAGHIT(Kikinda)

Kikindski tamnoputi novinar-fotoreporter Aladin Baghit umesto čarobne lampe ima fotoaparat sa kojim snima sjajne fotografije i ispunjava snove o lepoti života na banatskoj plodnoj ravnici

Internet prezentacije fotogrfija i njihovih autora preplavile su ekrane kompjutera širom sveta, pa se može reći da je novi milenijum , već u svom početku , obeležen najezdom vizuelnih informacija.To je samo još jedan dokaz da fotografija, kao najdemokratskiji vid komunikacije medju ljudima, snažno utiče na tokove neprekidnih promena. Slika je osvojila sve kategorije ljudi, od najmlađih do najstarijih, od najsiromašnijih do najbogatijih, od onih koji žive u velelepnim civilizovanim gradovima, do stanovnika u najzabitijim krajevima sveta. Bezbroj je profesionalnih fotografa , ali i zaljubljenika fotografije, koji preko svojih sajtova na Internetu, prikazuju svoja ostvarenja.

​Na salašu kao u raju

Ako na Internetu potražite adresu: Foto aladin.com, pridružićete se hiljadama ljubitelja fotografije širom sveta koji s uživanjem razgledaju zanimljiv sajt kikindskog novinara-fotoreportera Aladina
Baghita, saradnika novinske Agencije „Beta“. To su sjajne fotoreportaže o životu na banatskim salašima, lovu na žive zečeve, borbama gusana i tucanju jajima u Mokrinu, kobasicijadi u Turiji, svinjokolju u Žombolji,…
• Obožavam naše salaše jer je na njima kao u raju!-s oduševljenjem priča nadahnuti kikindski fotoreporter čije se fotografije s vojvodjanskim temama objavljuju i na stranicama najvećih svetskih listova.- Odrastao sam na salašu pa ga zato i neizmerno volim. Pokušavam da na mojim fotografijama dočaram tu domaću atmosferu.Oduševljen sam pitominom stada ovaca koje na fotografijama daju lepe obline u kretanju…Kad se nadjem medju ljutim gusanima, na kamari sadenute slame ili kada čujem puline koji pomažu čobanima, švigar čijim pucnjem svinjari ili govedari najavljuju povratak stoke sa paše u smiraj dana,- tada potpuno zaboravim na tehniku, računare, digitalizaciju,…Salašari sami sebi proizvide zdravu hranu, često nemaju ni struju, a svakoga žele lepo da ugoste.Nema te kamere koja bi mogla da im zaviri u dušu i da zabeleži sve lepote koje se u njoj nalaze.

Sloboda fotoreportera

Pravi fotoreporter mora da bude uvek u pravo vreme na pravom mestu. Često radi u tandemu s novinarom a Aladin Baghit ima tu sreću da najčešće sam obavlja oba posla.
– Volim da sam nezavisan,da mogu samostalno, slobodno da radim .Da bih preživeo snimam i svadbe, sve češće se bavim studijskom fotografijom, ali niti jednog trenutka ne zapostavljam fotoreportažu,-veli Baghit i dodaje:- Fotografije su ubedljivije od bilo kakvih reči pa je sasvim razumljivo da u poslednje vreme dominiraju na stranicama raznovrsne štampe. Medjutim,sa prodorom fotografije nije srušen zid koji u redakcijama postoji prema autorstvu fotoreportera.
I dalje se ,često neponovljive , fotografije objavljuju bez potpisa autora. Takva je najčešće sudbina fotoreportera koji rade u agencijama. To nije kolegijalno, jer urednici ne samo da time ne poštuju
svoje nejbliže i najbilje saradnike,-to je i nezakonito. Fotografiju moramo zaštiti od zloupotreba, a fotoreportere od ponižavanja i nipodaštavanja.

Zbog svoje tamne puti Aladin je uvek uočljiv na brojnim skupovima koje prati svojom kamerom.
Kao i druge njegove kolege više puta je imao problema sa raznim obezbeđenjima i policijom:
-Često nas , zbog primitivizma, sprečavaju da normalno obavimo snimanje. Ne znaju da fotografija
služi zbližavanju, boljem upoznavanju i afirmaciji pravih ljudskih vrednosti. Ako nema fotografije, nema ni dokaza o dogadjaju, o ljudima, o životu koji tako brzo prolazi.

(„Građanski list“,17.septembar 2007)

Okvir

OD ATINE DO KIKINDE

Aladin Baghit rođen je 8.avgusta 1969.godine u Kikindi. U rodnom gradu je završio osnovnu školu i Srednju tehničku školu za poljoprivrednu mehanizaciju. Izučio je zanat i sada je najčešće u ateljeu poznatog banatskog fotografa Sretenovića. Imao je svoj kafić i bavio se ugostiteljstvom u Kikindi a jedno vreme i u Atini , Londonu, Segedinu i Budimpešti. Pred kraj prošlog veka zaposlio se kao novinar-fotoreporter u „Kikindskim novinama“ iz kojih je prešao u Agenciju „Beta“ koja mu plasira fotografije širom sveta. Zapaženi su mu radovi na tradicionalnim „Betinim“ godišnjim izložbama fotografija kao i na poznatoj retrospektivi najboljih novinskih fotografija „JU-PRES FOTO“.Imao je samostalnu izložbu fotografija u Galeriji „Tera“ u Kikindi. Na slikama:
  1. Aladin Baghit (Foto:Sretenović,Kikinda)
  2. UZBUDLJIVO- Borba gusana u Mokrinu
  3. CRNO I BELO – Lala sa sveštenikom
  4. LAZARICA-Narodni običaj-preskakanje vatre
  5. IDILA- Čobanovo blago
  6. BUNJIŠTE- Petlovo carstvo
  7. TEHNIKA – Rekonstrukcija crkvenog tornja
  8. MIRIS – Čvarci u oblacima
  9. DUBOKO – Zemlja bolje rodi kad se duboko preore
  10. KLOPKA – Lov na žive zečeve

About Author

O autoru

Fotografski Dokumentacioni Centar

Jovan Njegović Drndak

predsednik i jedan od osnivača Fotografskog Dokumentacionog Centra, urednik fotografije u lokalnom listu u Zrenjaninu. Dobitnik je više nagrada i priznanja iz oblasti fotografije, saradnik domaćih i stranih novina i časopisa, član je UNS-a i UPIDIV-a.