Moja zemlja – Fotomonografija Slobodana Čavića

Moja zemlja
Fotomonografija Slobodana Čavića

Neki drugi život

Slobodan Čavić ©

Fotomonografija Slobodana Čavića je vredno svedočanstvo, osim dokumentarne vrednosti njegove fotografije imaju u sebi sva ona svojstva koja treba da poseduje fotografija u zanatskom smislu, a osim toga veliki broj  njegovih fotografija koje se nalaze u knjizi imaju i „ono nešto više“ što Čavićeve fotografije stavlja u rang umetničke fotografije.

„Vreme na fotografijama stoji. Barem mi tako mislimo. Kretanje osećamo samo ukoliko nas fotografija pokrene da u glavi dopisujemo ono što je bilo pre njega ili ono što sledi posle. Kretanje osećamo u trenutku kada se identifikujemo sa onim ko je na fotografiji, sa njegovim životom, porodicom, domom, poslom koji obavlja, kada se pitamo šta se krija iza njegovog osmeha, zamišljenosti, uznemirenosti, sreće ili patnje. Sva ta pitanja fotograf Slobodan Čavić pokreće kod posmatrača, bez obzira da li se radilo o portretu ili samo o čoveku koga vidimo daleko od nas, u trenutku kada nam prilazi ili odlazi…
Čavićeve fotografije su zato predstava života u čijoj kreaciji aktivno učestvuje i sam autor, kroz pažljivo odabran mizanscen i atmosferu, ali i modeli koji su svesni postojanja foto-aparata, veruju u njegovu moć da će postati besmrtni, makar na petnaest minuta, kako je to svojevremeno propovedao Vorhol. Ta Čavićeva veza sa klasičnim slikarstvom (ili piktorijalizmom), posebno u ciklusu u kome se tematski obrađuje život sela, ravnice i starih zanata, više se uočava kroz citiranje žanr scena i upotrebu svetla koju su imali nizozemski majstori s početka XV veka i neki španski i italijanski slikari epohe Baroka koji su, umesto religiozne tematike, uzdizali realizam pokreta i emocije, a mnogo manje u direktnom citiranju određene poznate kompozicije iz istorije umetnosti.
Tajming ili veština „potezanja“ foto-aparata, taj osećaj fotografa da predviđa šta sledi u narednih nekoliko sekundi, jedna je od osobina koja je vrlo uočljiva u Čavićevim fotografijama…“

Izvod iz recenzije: Petar Jončić, istoričar umetnosti

Tiraž: 300
Dimenzije: 210×270
Broj strana: 258
Broj fotografija: 220

Zainteresovani mogu poručiti knjigu putem telefona  060 500 5800

About Author

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

O autoru

Fotografski Dokumentacioni Centar

Jovan Njegović Drndak

predsednik i jedan od osnivača Fotografskog Dokumentacionog Centra, urednik fotografije u lokalnom listu u Zrenjaninu. Dobitnik je više nagrada i priznanja iz oblasti fotografije, saradnik domaćih i stranih novina i časopisa, član je UNS-a i UPIDIV-a.